Wykaz umiejętności:
1) rozumienie emocji pacjenta,
2) zdolność określenia emocji własnych i związanych z osobą pacjenta,
3) rozumienie wpływu procesów grupowych na
emocje i zachowania jednostki (zarówno
w odniesieniu do zachowania pacjentów w grupie, jak i relacji w zespole
terapeutycznym).
Aktywny udział w prowadzonym szkoleniu treningowym. Otwartość, gotowość do dzielenia się przeżywanymi emocjami w doświadczeniu grupowym. Umiejętność rozpoznawania nasilonych odczuć i stanów emocjonalnych w pracy z pacjentem (rozpoznawanie zjawiska przeniesienia i przeciwprzeniesienia) na podstawie prezentowanych nagrań i zapisów przebiegu rozmów z pacjentem i jego rodziną.
Rozpoznawanie faz w procesie terapii grupowej i ról pełnionych przez uczestników doświadczenia treningowego – prezentacja analizy i rozumienia procesu szkolenia treningowego. Rozpoznawanie zjawiska kryzysu grupowego, identyfikacja sposobu poradzenia sobie z wyżej wymienionym zjawiskiem w trakcie szkolenia.
Prezentacja sporządzonego genogramu z uwzględnieniem: struktury podsystemów, rodzajów relacji łączących poszczególnych członków rodziny i procesów emocjonalnych. Próba zbudowania hipotezy (prezentacja przypadku) na temat znaczenia objawów pacjenta (pacjent identyfikowany) dla podtrzymania homeostazy w systemie rodzinnym. Praktyczne wykorzystanie informacji płynących z techniki genogramu dla poprawy procesów komunikacyjnych w rodzinie, identyfikacji powtarzających się pokoleniowo wzorców zachowań. Próba zaplanowania oddziaływań korekcyjnych w odniesieniu do dysfunkcjonalnych wzorców zachowań systemowych we współpracy z zespołem terapeutycznym z uwzględnieniem zadań terapeuty środowiskowego.
Imię i nazwisko osób prowadzących:
Psycholog kliniczny/psychoterapeuta w trakcie certyfikacji Małgorzata Przybył
Mgr. Psychologii- Paulina Górczak